دانشگاه ارس

دانشگاه بین المللی ارس

دانشگاه ارس

دانشگاه بین المللی ارس

فایرفاکس و افزونه‌هایش: Drag & Drop.io

.io icon بعد از معرفی drop.io و تاکید ما بر متفاوت بودن این سرویس با دیگر سرویس‌های اشتراک‌گذاری محتویات دیجیتال روی وب، یکی دیگر از پارامترهای خود را برای اثبات برتری این سرویس با سرویس‌های دیگر برای شما ارائه می‌دهیم و آن چیزی نیست جز یک افزونه بسیار کوچک برای فایرفاکس که اجازه بارگذاری و مدیریت هرچه سریعتر محتویات drop شما را برای شما فراهم می‌کند. نام این افزونه یک کلمه به نام سرویس drop.io اضافه کرده است و آن کلمه Drag است که برای تاکید بیشتر بر عمل Drag & Drop است، به این معنا که بعد از نصب این افزونه روی فایرفاکس عمل بارگذاری فایل شما روی یک drop فقط به سادگی کشیدن و رها کردن آن فایل روی آیکون نمایان شده مربوط به drop.io خواهد بود. شما در هر بارگذاری می‌توانید معین کنید که فایلی که می‌خواهد بارگذاری شود روی کدامیک از dropهای قبلی شما بارگذاری شود و یا اینکه روی یک drop جدید بارگذاری شود.

مراحل نصب به سادگی و مانند تمام افزونه‌های دیگر فایرفاکس انجام می‌شود، بعد از نصب این افزونه یک آیکون به سمت راست نوار وضعیت فایرفاکس شما اضافه می‌شود – مانند شکل زیر – که با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات خود را به drop.io بفرستید و یا فایل‌های خود را روی یک drop بارگذاری کنید. تنها کاری که برای بارگذاری فایل‌های خود باید انجام دهید، کشیدن و رها کردن آن فایل روی آیکون موجود است، ولی قبل از کشیدن و رها کردن فایل باید به مواردی توجه داشته باشید.

Drag & Drop.io iCONیکی از مواردی که باید مدنظر قرار دهید این است که فایل روی یک drop جدید بارگذاری شود یا اینکه روی یک drop که قبلا تولید کرده‌اید بارگذاری شود. در صورتی که مایل به بارگذاری فایل خود روی یک drop جدید باشید، کافیست روی Create new drop کلیک کنید تا یک drop جدید روی drop.io برای شما تولید شود، بعد از تولید، این drop به عنوان drop پیشفرض قرار می‌گیرد و فایلی را که بر روی آیکون io رها کنید بر روی این drop ذخیره می‌شود. ولی در صورتی که بخواهید فایل خود را روی یکی از dropهایی که قبلاً مورد استفاده قرار داده‌اید بارگذاری کنید، ابتدا باید از لیست Send files to کد یا نام drop مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد عمل بارگذاری فایل را با کشیدن و رها کردن فایل انجام دهید. (در هنگام انتخاب یک drop که قبلاً مورد استفاده قرار داده‌اید از شما در مورد کلمه عبور آن سوال به عمل می‌آید، در صورتی که برای drop خود کلمه عبوری در نظر نگرفته‌اید می‌توانید این موضوع را با کلیک بر روی کلید دوم مشخص کنید)

password question

در صورتی که شما قبل از نصب این افزونه بر روی فایرفاکس خود از سرویس drop.io استفاده کرده باشید و یک drop را با کد و یا نام خاصی به نام خود ثبت کرده باشید می‌توانید با استفاده از منوی Optoins این drop را به لیست dropهای مورد استفاده خود اضافه کنید تا در بارگذاری‌های آینده راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشید، برای این کار بعد از کلیک بر روی Options فرمی مانند زیر برای شما نمایان می‌شود که نام drop را از شما درخواست می‌کند، بعد از وارد کردن نام، در صورتی که نامی که وارد کرده‌اید بر روی سرویس drop.io وجود داشته باشد، آن drop نیز به لیست شما اضافه می‌شود و می‌توانید به سادگی از آن استفاده کنید.

drop bookmark

در برگه‌های دیگر تنظیمات می‌توانید drop پیشفرض و همینطور تنظیمات مربوط به تولید یک drop جدید را تغییر دهید، به این صورت که در برگه New Drops از فرم Options می‌توانید، تنظیمات اولیه یک drop از جمله زمان انقضای drop، تنظیمات مدیریتی ساده مانند اجازه‌های اعمال شده برای کاربران میهمان، تعیین یک کلمه عبور برای مدیریت drop در آینده و در نهایت وارد کردن اطلاعات حساب خاص شما نزد drop.io را وارد کنید.

drop new drops

شاید حالا شما نیز با ما هم عقیده باشید که این سرویس با دیگر سرویس‌های اشتراک‌گذاری فایل متفاوت است.

دانلود Drag & Drop.io 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد